experience design

consultancy

 

toe aan een frisse blik?

neem contact op

Snelbinder

Project

Clients

Partner

Snelbinder
99 Hours, 2016

Pluryn

Fourmore Innovation

Manon Barendse, Job Jansweijer, Jaap Norbruis

Pluryn ondersteunt cliënten met een verstandelijke beperking, om ze zelfstandiger in hun schoenen te laten staan. Hoe zorg je voor een goeie match tussen begeleiding, en client?

We gingen aan de slag met het proces van client-begeleider matching. Dat leek in eerste instantie een simpele insteek; ons werd gevraagd of we niet gewoon een Tinder-achtige applicatie kan maken, waarbij je als begeleider of client swiped totdat je de juiste match hebt gevonden.

Maar wat maakt een goede match? Hoe ziet zo'n matching proces er nu uit? In een 99 hours traject, zijn we binnen 4 dagen van design case naar concreet prototype gegaan. Uit gesprekken intern met allerlei betrokken afdelingen, clienten, en begeleiders, vormden wij een ander perspectief.
Clusterleiders verdelen nieuwe clienten over begeleiders. Daarmee hebben clusterleiders goede kennis van hun begeleiders nodig. We stellen met onze Snelbinder app, een

horizontaal systeem voor waarbij begeleiders zelf snel na de korte intake, nieuwe clienten aan hun collega's kunnen geven. Daarmee maak je niet alleen de lijntjes korter: je leert je collega's ook beter kennen, vooral als het gaat om hun zorgtalent. Tegelijkertijd krijg je ook clienten door van collega's, wat je helpt inzicht te krijgen in de eigenschappen die jij in zorg voor je clienten inzet. Daarmee kan je nog beter specialistische zorg aanleveren, en ligt niet alle collega kennis bij de clusterleider.

Nicky droeg bij aan deze innovatie sprint in de vorm van waarde-interviews, proces en stakeholder analyse, en het verzorgen van wireframes + het grafisch ontwerp van de schermen

"Wat gaat er met mijn kennis van de begeleiders gebeuren als ik met pensioen ben?"

Ncky Experience & Interaction © 2018